Oversigt over udgivelser 2007-2017
Navn (efternavn): titel. nummer-årstal.
Albertsen, Leif Ludwig: Brahms og Magelone. 10-08.
Albertsen, Leif Ludwig: Goethe som sangskriver. 17-10.
Balthzersen, Leif V.S.: Mozarts Koncertarier. 58-21.
Balthzersen, Leif V.S.: Musikken på Shakespeares teatre – en kort introduktion. 44-18.
Bender, Johan: Nielsens kantate. 18-10.
Bender, Johan: Synet af Nielsen. 35-15.
Bille, Mads: Den Jyske Sangskole. 19-10.
Birch, Peer: De tre hjørnevokaler. 12-09.
Bonde, Lars Ole: Fra Høffding til Høybye. 43-18
Brandt, Per Aage: Bellmans fødder – en metrisk meditation. 38-16.
Brøgger, Suzanne: ‘Træet løfter roden op mod himlen – en omvendt historie’. 37B-16.
Christensen, Claus Handberg: Klangen og stemmen. 37G-19.
Christensen, Mogens: Ugler i musen. 1-07.
Cornelius, Jens: Gruppen for Alternativ Musik. 53-20
Cour, Niels la: Om Bachpolyfoniens rødder i Palestrinastilen. 7-08.
Dahl, Christina: Musikkens mange formål. 39-16.
Damm, Thomas Teilmann: Bernard Hermanns Vertigo. 46-18.
Eger, Manfred: Således talte Hanslick. 27-13.
Erichsen, Jørgen: Kuhlau og klaveret. 23-12.
Fjeldsøe, M., Schou, S. og Kühl, C. E.: Kulturradikal musik – en rundbordssamtale. 34-15.
Fock, Eva: Du store verden! 9-08.
Frandsen, John: Requiem – en messe for livet. 32-15.
Gejl, Trisse: ‘Alt det du var og det du har mistet’. 37D-17.
Hansen, Niels Bille: Entusiastisk Ambivalens. 43-17.
Henriksen, Hans: Per Nørgård – de unge år. 40-17.
Humphries, Carl: Teaching Improvisation. 13-09.
Jensen & Fjeldsøe: Projekt Nielsen. 48-19
Jespersen, Finn: Carmina Burana, Carl Orff og nazismen. 20-10.
Jespersen, Palle: Zoltán Kodály. 11-08.
Kühl, Carl Erik: Lytning og Begreb. 3-07.
Kühl, Ole: Musikhistoriens ikonisering: motown og bebop. 15-09.
Lønsted, Valdemar: Brahms og Wagner uden vibrato? 55-20.
Lønsted, Valdemar: Byen uden jøder. 29-14.
Marstal, Henrik: Ansigtet bag ansigtet. 36–16.
Marstal, Henrik: Upåagtet danskhed. 52-20.
Meyer-Topsøe, Elisabeth: Støtte gi’r glød, støtte gi’r brød! 6-08.
Michelsen, Thomas: Musikanmelderen skal invitere til debat. 42-17.
Morrow, Charles: Lydkunst i det offentlige rum. 5-07.
Munch-Hansen, Christian: Saxofonisten med helligåndens ild. 45-18.
Nebelong, Henrik: Aïda – triumfmarcherende dystopi. 33-15.
Nebelong, Henrik: Wagners parallelle tertser. 26-13.
Nissen, Peter E.: Langgaard, Liszt og det moderne. 50-19.
Olesen, Thomas Agerfeldt: Reaktionær og moderne. 31-14.
Petersen, Søren Ryge: Musik i TV. 22-12.
Rasmussen, Jens: Vejene til “In a silent way”. 57-21.
Rasmussen, Karl Aage: Bach, Gud, Luther og påskemordet. 54-20.
Rasmussen, Karl Aage: Haydn og historiens luner. 49-19.
Rasmussen, Karl Aage: Klinkede skår. 24-13.
Schnack, Asger: Some efter sygdom at blive rask. 37F-19.
Schneider, Magnus Tessing: Mozart og hans venner. 14-09.
Svendsen, Hanne Marie: ‘Ordenes musik’. 37C-16.
Steensen, Steen Chr.: Paraden, tomheden og den store krig. 51-19.
Sydow, Hans: Tonespace – mere end musik. 4-07.
Søegaard, Fredrik: Lyden af Viking. 2-07.
Sørensen, Knud: “Mig og musikken”. 37A-16.
Thomsen, Søren Ulrik: Så klog at man kan undvære ørerne. 37E-18.
Vadmand, Per: Ellington og den store form. 41-17.
Viinholt, Bendt: Omkring Rued Langgaards første symfoni ‘Klippepastoraler’. 16-10.
Vilhelm, Thomas og Wium, Per: Frank Zappa. 25-13.
Vinther, Orla: At skabe en interesse – fra et liv i musikformidlingens tjeneste. 8-08.
Vinther, Orla: At tolke et digt. 21-12.
Wang, Peter: Lille Lise – og andre småtterier. 30-14.